3 Şubat 2018 Cumartesi

Üç Yaşlı Kadın



Tramvaya üç yaşlı kadın bindi
İki genç yer verip durakta indi
Yalnız kaldı iki koltuk üç kadın
Ne dediler aralarında bakın

"-Sen geç otur Fatma şişmansın şişman
Eğer oturamazsın olursun pişman
Sonra diz ağrısından duramazsın
Vallahi bir düşersen kalkamazsın

-Nejla abla vallahi ayıp ettin
Ayol ne şişmanım beni ne ettin
Biraz kemiğim iri hiç yağım yok
Hem düşsem de kalkarım tâkâtim çok
Sen kendine bak e be kocakarı
Senin dizlerinin kaldı mı kârı?
Geç otur yaşlısın sıhhati yetmez
Yorulursun ağrın, inlemen bitmez
Dedim Leyla'ya seni almayalım
O kokanayı peşe takmayalım

-Leyla, doğru mu der bu kocakarı?
Bak duyuyor mu Allah'ın sağırı

-Hah ne var bana mı bir şey dediniz?
Kuzum biraz yüksek sesle deyiniz.
Gözlerim de görmez ağzını görmem
Dudağına bakıp dediğin bilmem
Ay benim neme gerekti gezmeler
Sizin aklınıza uydum yosmalar

-Ayol garibin kendine hayrı yok
Bu durakta inecektik. Hayır yok.

-Ay ay geçtik mi, eyvah kaçırdık mı?
Lafa dalıp durağı aşırdık mı?

-Yok be yavrum bir sonraki durakta
Korkma, hem de şu Leyla'yı bırakma
Hem sağır hem kör vallahi inemez
Gider gelir başka şeye binemez"

Deyip daha koltuğa oturmadan
Bir saniye bile daha durmadan
İndiler tramvaydan ağır ağır
Bir şişman, bir yaşlı, bir de kör, sağır 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder